Vesti

2014
06
mar
Beogradska otvorena škola
Milivojević o predstojećim parlamentarnim izborima
Beograd
Predavanje na BOŠ-u

Cvijetin Milivojević, novinar i kolumnista brojnih listova u Srbiji, održao je, na DAUS-u, specijalno predavanje studentima i studentkinjama XXI generacije i alumnistima i alumnistkinjama Odeljenja za napredne dodiplomske studije, pod nazivom „Predstojeći parlamentarni izbori u Srbiji – za koga glasamo“, u četvrtak, 6. marta 2014. godine.

Studenti/kinje XXI generacije, kao i alumnisti/kinje prethodnih generacija imali su priliku da sa gospodinom Milivojevićem razgovaraju o aktuelnoj političkoj sceni u Srbiji, povodima za raspisivanje predstojećih izbora, predizbornim i mogućim postizbornim koalicijama. (www.bos.rs)

2014
28
feb
ISTRAŽIVANJE ''NOVINAR VAŠ PRIJATELJ'' ZA 2013. GODINU
Dačić, Vučić i Ljajić najkomunikativniji
Beograd
Novinar Vaš prijatelj 2013

Ivica Dačić, Aleksandar Vučić, Rasim Ljajić (kao i svih 13 godina unazad), Zorana Mihajlović, Ivan Tasovac, te Saša Janković (zaštitnik građana) i Saša Radulović – bili su najkomunikativniji državni i politički funkcioneri u Srbiji tokom 2013. godine, pokazuju rezultati tradicionalnog istraživanja „Novinar – Vaš prijatelj“ koje je, trinaesti put za redom, tokom decembra 2013. i januara ove godine, sprovela PR agencija „Pragma“.

Među javnim ličnostima koje su tokom 2013. godine - prema mišljenju novinara najrelevantnijih srpskih medija - na kvalitetan način, promenile svoj imidž u odnosu na prethodni period, prednjače Aleksandar Vučić i Jorgovanka Tabaković, a slede - Boris Tadić i Čedomir Jovanović.

Među državnim i političkim institucijama najbolje odnose s medijima imali su Poreska uprava Srbije, Poverenik za informacije od javnog značaja i Narodna banka Srbije, a od javnih preduzeća JP "Skijališta Srbije".

U kategoriji profitnih (privrednih) organizacija najbolje su komunicirali s medijima Izdavačka kuća "Laguna" i "MK Mountain resort".

Među neprofitnim organizacijama novinari su izdvojili Rukometni savez Srbije, Vaterpolo klub "Crvena zvezda" i organizaciju "Transparentnost Srbija".

U kategoriji predstavnika privrednih i neprivrednih organizacija, u komunikaciji s medijima, najviše su se istakli portparol Hitne pomoći Nada Macura, Vera Vida iz Centra za zaštitu potrošača i Miladin Ševarlić iz Društva agrarnih ekonomista.

Organizovani događaj koji je, prema mišljenju novinara, obeležio prošlu godinu u Srbiji jeste Svetsko prvenstvo u rukometu za žene, održano u našoj zemlji.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja stavova više od 300 novinara srpskih medija, sprovedenog tokom decembra 2013. i januara ove godine. U tradicionalnom istraživanju “Novinar – Vaš prijatelj” koje, krajem svake godine, sprovodi PR agencija „Pragma“, ispitanici analiziraju kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: državne institucije, političke organizacije, privredne i neprivredne organizacije, političke i ostale javne ličnosti, a biraju se i organizacije koje imaju najbolje kanale i sredstva komunikacije s novinarima.

2014
26
feb
Cvijetin Milivojević najkolumnista po izboru NSPM
Beograd
Priznanje

Najbolji kolumnista u Srbiji, tokom 2013, prema izboru časopisa "Nova srpska politička misao", bio je Cvijetin Milivojević (kolumne u dnevnim listovima "Danas" i "Naše novine").

U prvu petorku rangirani su još: Miroslav Lazanski ("Politika"), Dragoljub Žarković ("Vreme"), Vojislav Žanetić ("Večernje novosti") i Dragoljub Petrović ("Danas" i "Nedeljnik").

2014
21
feb
Cvijetin Milivojević u finalu za nagradu "Službenog glasnika"
Beograd
Nagrada Desimir Tošić

Žiri "Službenog glasnika" će u sredu, 26. februara u 11 sati, u Klubu - knjižari - galeriji "Glasnik" tajnim glasanjem odlučiti ko je dobitnik nagrade za publicističku knjigu "Desimir Tošić" između dvoje finalista, Maje Vukadinović ("Zvezde supermarketa") i Ivana Ivačkovića ("Kako smo propevali").

Takođe, na isti način će biti doneta odluka za istu nagradu u kategoriji najbolje kolumne, feljtona ili serije tekstova objavljenih u 2013. Među kandidatima u najuži izbor su ušli Cvijetin Milivojević i Dragoljub Petrović.

Pobednicima u obe kategorije biće odmah uručene i nagrade koje su za knjigu novčana (200.000 din), a za kolumne, feljtone ili serije tekstova u pisanim ili elektronskim medijima nagrada je štampanje knjige autora nagrađenih tekstova u izdanju JP "Službeni glasnik".

Odluku o laureatima doneće žiri u sastavu: doc. dr Dušan Pavlović (predsednik), prof. dr Vladimir Vuletić i Petar Lazić. (Tanjug)

2014
20
jan
TRŽIŠTE KOMUNALNIH I VATROGASNIH VOZILA
Srpski proizvodi višestruko jeftiniji
Beograd
Komunalna i vatrogasna vozilaKomunalna i vatrogasna vozila

Srbija se, poslednjih desetak godina, masovno orijentisala na uvoz tehnologije iz sveta, a naročito iz Evrope, zapostavljajući domaću privredu. Za to vreme je, na primer, uvezeno više od 500 "smećara" (kamiona za sakupljanje smeća), a da srpski proizvođači nisu dobili ni 10 odsto tih poslova.

Pokušaćemo da na primeru rotacionog smećara, najsloženijeg tipa tih vozila, pokažemo šta se dešava kad se tako složen proizvod uveze. Posle četiri-pet godina dolazi do trošenja osnovnog pokretačkog dela čija bi popravka, ako bi se vozilo odvezlo kod inostranog proizvođača, koštala i do 30.000 evra. Pošto nemaju tog novca, javna komunalna preduzeća u Srbiji, obično takvo vozilo stave van stroja.

O jednom takvom iskustvu svedoče u "Vatrosprem proizvodnji":

- Pred Novu godinu smo bili u Kruševcu, gde su nam u tamošnjem Javno-komunalnom preduzeću, tražili da, sa kamionske šasije koja je još bila u dobrom stanju, skinemo smećarsku nadgradnju "koja bi bila prodata kao staro gvožđe", a da na postojeću šasiju nadgradimo cisternu za vodu - kaže Dragiša Marinković, direktor "Vatrosprem proizvodnje", na čiji je predlog, rotaciona smećarska nadgradnja koja je trebalo da ide na otpad, popravljena i to za mnogostruko manji iznos nego što bi to koštalo u inostranstvu.

Takvi strani kamioni smećari u Srbiji se prodaju za 150-160.000 evra. Prema Marinkovićevim rečima, kada bi isto vozilo radili domaći proizvođači, ono bi koštalo neuporedivo manje, kupcu bi servis uvek bio pri ruci, za sve što je potrebno, pa bi se i eksploatacioni vek takvog smećara produžio na najmanje 10 godina. Direktor ove kompanije primećuje da se na zapadu političari ozbiljno bore za svoju privredu, a kod nas je mnogo toga obrnuto. Razloga je, po mišljenju našeg sagovornika, mnogo: od delovanja ekonomskim lobija, preko ličnih interesa do "kompleksa sirotinje koja bi da se vozi u mercedesu".

„Vatrosprem proizvodnja“ počiva na 65 godina dugoj tradiciji proizvodnje vatrogasne i komunalne opreme, za to vreme, proizvodeći smećara, između ostalog, vatrogasna vozila i sve ono što se zove nadogradnja na kamionsku šasiju.

2014
16
jan
"VATROSPREM PROIZVODNJA"
Specijalno vozilo za prevoz hlora
Beograd
Vatrosprem proizvodnja

"Vatrosprem proizvodnja" je, prva i jedina u istočnoj Evropi, osvojila proizvodnju vozila specijalne namene za prevoz hlora, u čeličniim bocama pod pritiskom, za potrebe vodovoda.

Ova kompanija je, posle uspešne privatizacije "Vatrosprema" koji postoji još od 1949. godine, samo u poslednjih nekoliko godina, naručiocima u zemlji i inostranstvu, isporučila desetine vatrogasnih, komunalnih i putarskih vozila. Reč je o vozilima za gašenje požara na stambenim i poslovnim objektima i za aerodrome; za pranje i polivanje ulica, za odvoz smeća, čišćenje slivnika, za pročišćavanje kanalizacije; cisterne za prevoz goriva, kipere, raonike za sneg; kao i protivpožarnih aparata i opreme.

"Vatrosprem proizvodnja" je danas proizvođač vatrogasne i komunalne opreme sa najvećim iskustvom i renomeom u Srbiji, uz to i jedini ovlašćen za poslove skladištenja i distribucije, kao i za servisiranje halonskih instalacija i aparata u skladu sa domaćim propisima i odredbama međunarodnih ugovora koje je potpisala naša zemlja.

2013
29
nov
Večernje novosti, 28.11.2013.
Privrednici: Srbija ima šta da ponudi
Beograd
Interakcija privrede i medija

Forum "Interakcija privrede i medija" u okviru akcije "Partner Novosti" okupio brojne privrednike i stručnjake. Ukazivaćemo na probleme u ekonomiji i predlagati rešenja, kaže Ratko Dmitrović

VRAĆANJE poverenja u srpski proizvod, konkretni problemi u domaćoj proizvodnji, kako naši brendovi mogu da konkurišu velikim svetskim imenima, koja sve više zauzimaju naše tržište, kao i kako podstaći proizvodnju i pojačati zdravu konkurenciju i izvoz. To su bile teme foruma "Interakcija privrede i medija" održanog u četvrtak, koju je u okviru svoje akcije "Partner Novosti" organizovao naš list u godini velikog jubileja - 60 godina od objavljivanja prvog broja.

U beogradskom hotelu "Metropol" okupili su se domaći privrednici iz 50 preduzeća, kao i stručnjaci iz različitih oblasti. Cilj skupa nije bio upoznavanje, bolje razumevanje i unapređenje saradnje privrede i medija, već i razvoj privrede Srbije. Jer, upravo je promocija domaćih proizvoda jedan od načina da se srpska ekonomija oporavi i izađe iz dugotrajne krize.

Ratko Dmitrović, glavni i odgovorni urednik i generalni direktor Kompanije "Novosti", istakao je da naš list stvara jedan način komunikacije koji će se pretvoriti u tradiciju.

- Mi smo jedina dnevna novina koji svakog dana ima dve strane posvećene ekonomiji - naglasio je Dmitrović. - I sami vidite da na tržištu, dolazi do jednog ubrzanog pogoršanja trenda u dnevnoj štampi i potpunog pretvaranja u tabloide. Mi to nećemo uraditi, zadržaćemo ovaj pristup, ovu koncepciju. Verujte mi da se tu ništa ne gubi, već naprotiv, sve više ljudi prepoznaje i shvata da ono što je suprotno od ovoga u uređivačkom smislu, nije novinarstvo. Pokušaćemo na sve moguće načine da otklonimo i one najmanje primese da neko kaže da se ovo pojavilo u novinama samo zato što je incidentno, tiražno. I dalje ćemo se temeljno i tematski baviti ekonomijom. Sa sagovornicima, sa ukazivanjem na loše strane, ali i predlozima šta bi trebalo da se uradi.

ŠTRUDLE U DUBAIU IZ "Medele" u Vrbasu, koja je učestvovala u akciji "Partneri Novosti", u trenutku kad proslavlja 38 godina poslovanja, stižu novi uspesi. Fabrika konditora iz Vrbasa izvozno je orijentisana, oko 40 odsto proizvednje izvozi na okolna tržišta, ali i u Švedsku, Nemačku, Holandiju, Švajcarsku, Ameriku... - Počela je proizvodnja i prodaja štrudlica za Dubai, prezadovoljni su i traže nove količine - ističe Olivera Verac, generalni direktor fabrike "Medela". - Potpisan je i ugovor sa novom avio-kompanijom "Air Serbia", što znači da će se naše štrudlice, ubuduće, nalaziti i u njihovom keteringu. Najnoviji proizvodi koji osvajaju domaće i inostrano tržište su "čoko" štrudle sa narandžom, ali i druga peciva, važna za decu, pre svega, zbog vitaminskog sastava.

Rade Vidaković, izvršni direktor marketinga Kompanije "Novosti", rekao je da se u medijima o ekonomiji mnogo manje govori, da su ispred nje čak i estradne teme, kao i crna hronika, sport, politika...

- Svesni smo činjenice da nas otvoreno tržište izlaže velikoj konkurenciji stranih proizvoda i baš zbog toga je važno da dobrom saradnjom ostvarimo tržišnu pobedu - smatra Vidaković. - Stalno smo "bombardovani" podacima o porastu korisnika interneta i novog načina oglašavanja, ali jedan od dokaza da ovaj vid komunikacije nije preuzeo vodeću poziciju, jeste porast tiraža "Novosti" za pet odsto u odnosu na prošlu godinu. Oglašivači dobro znaju da bi ono što štampani mediji objave na pola strane, u elektronskim moglo da stane u prilog od 30 minuta, a to je za TV nezamislivo, jer objave traju po minut ili dva. A reklama mnogo košta. Svi partneri "Novosti" imaće ubuduće našu podršku, a svojim primerom želimo da damo pravac ostalim medijima da se više bave ekonomskim temama i da daju podršku domaćoj privredi.

Vesna Vlatković, marketing i PR menadžer "A hotela", u čijem sastavu posluje i subotički "Pionir", napominje da saradnja medija i privrede podrazumeva gradnju uzajamne reputacije.

- Dobra saradnja podrazumeva ozbiljan pristup sa obe strane - kaže Vlatkovićeva. - Odgovornost pi-ara u privredi je da odlično zna kako njegov privredni subjekt posluje i da zna šta je za medije. Važno je i da informacija odgovara pravom stanju stvari i da vest bude plasirana tek kada se određeni kvalitet izgradi. Ako nije tako i ako se dela pre vremena, to urušava privredu.

Latinka Šošić, savetnik generalnog direktora "Invej grupe", ističe da je saradnja sa ozbiljnim novinama poput "Novosti" važna, s obzirom na to da među domaćim pisanim medijima tabloidi zauzimaju sve više mesta, pa je sve teže da se domaća javnost objektivno informiše o situaciji na domaćem i inostranom tržištu.

- Mi smo preko vašeg lista imali veliku mogućnost da se predstavimo i približimo jednom velikom broju, nadam se, naših budućih potrošača - naglašava Aleksandar Rajevac, generalni direktor "Valjevske pivare". - Efekata u ovom trenutku još nema, to je postupak koji mora da traje. Nadamo se da ćemo ih uskoro procenjivati.

I "Viktorija grupa" podržava svaku inicijativu koja nastoji da uspešne domaće kompanije učini značajnijim na tržištu regiona i Evrope.

- Smatramo da Srbija zaista ima šta da ponudi - brendove i proizvode iz različitih oblasti koji imaju tradiciju i kvalitet na nivou koji zadovoljava najviše svetske standarde. Naša kompanija spada u najveće neto izvoznike u Srbiji, a proizvode plasiramo u 40 zemalja širom sveta, od čega čak 80 odsto ukupnog izvoza odlazi u Evropsku uniju - kaže Tamara Koštro iz "Viktorije grupe".

U čačanskoj kompaniji "Vapeks" kažu da je akcija "Novosti" imala neverovatan efekat. Branislav Radojičić, marketing menadžer ove kompanije, kaže da su građani dolazili sa isečkom iz "Novosti" i tražili njihove dušeke "s dream". On kaže da ih profesionalnost i ozbiljnost naše kuće podstiče da se vezuju samo za takve medije, jer imaju šta da ponude i čime da se pohvale.

KOMŠIJE NAM NEDAJU DA RADIMO VLASNIK i direktor kompanije "Biomelem" Zoran Ilić smatra da je akcija "Novosti" izuzetno važna, kao i da bi iz nje trebalo da proistekne jedna vrsta strateške podrške domaćoj privredi. - Želimo da se sa domaćim proizvođačima ujedinimo oko ovakvih i sličnih akcija, naročito oko izvoznih strategija - rekao je Ilić. - Srbija mora da se okrene sopstvenoj proizvodnji. Neprestano gubimo ekonomsku utakmicu sa Hrvatskom i na to pristajemo. Otvorili smo širom svima vrata, a mi na hrvatsko i slovenačko tržište ne možemo da uđemo. Bez obzira na vrhunski kvalitet. Hrvati jednostavno štite svoj brend.

- Izuzetno nam je drago što smo bili deo akcije "Novosti", jer kao kompanija posvećena očuvanju srpske tradicije nastojimo da promovišemo najbolje proizvode iz Srbije - kažu u "Somboledu". - Naše partnerstvo sa "Večernjim novostima" datira iz davne 1968. godine, kada je na konkursu upravo ovog dnevnog lista kompanija "Somboled" dobila svoje prepoznatljivo ime.

Gosti jučerašnjeg foruma bile su i kolege iz najtiražnijeg dnevnog lista u BiH "Dnevni avaz". Direktor marketinga Alen Kešetović smatra da su bolje veze privrede i medija veoma bitne, posebno u situaciji kada se ekonomija, a sa njom i život ljudi suočava s velikim problemima.

ZVATI STRANCE, HRABRITI NAŠE

DIREKTOR PR agencije "Pragma" Cvijetin Milivojević kaže da se na promociju domaće privrede svugde u svetu gleda blagonaklono, jer je normalno da svako promoviše svoje domaće potencijale.

- Kod nas se to često smatralo retrogradnim i sizifovski je posao - smatra Milivojević. - Ideju sličnu ovoj koju danas imaju "Novosti" imali su još 1935. godine naši sunarodnici koji su pokrenuli list "Svoje svome", a njihov propagandni slogan je bio "Tuđa ruka svrab ne češe". Sve ovo se može primeniti i danas. Stranim investitorima treba da omogućimo gostoprimstvo, ali bi trebalo da osnažimo naše proizvođače. Novinarskom tekstu objavljenom u "Novostima" veruje se pet do deset puta više nego plaćenoj reklami ili oglasu. Kod "Novosti" mi se dopada što mogu da ih čitaju i čobanice na Durmitoru i akademici u Beogradu.

POLITIČARI IMAJU ŠTA DA NAUČE

DRAGOLjUB Rajić, direktor Unije poslodavaca, kaže da poslodavcima mnogo znači da mediji govore istinu o stanju u privredi, jer bez činjenica i rešavanja konkretnih problema ne mogu stići do napretka.

- Oni nam pomažu da neke stvari koje su velika prepreka u poslovanju dođu do Vlade Srbije, izvršne vlasti i do političara - smatra Rajić. - Tokom 2009. i 2010. godine, kada je mlada generacija novinara stigla u "Novosti", oni su došli na praksu u Uniju poslodavaca Srbije i posle toga su napravili niz tekstova i u mnogim stvarima nam pomogli. Da su tako dolazili političari i da su imali toliko sluha za naše probleme, ne bi celo društvo bilo u ovako velikoj krizi.

2013
03
okt
"Kuda ide Srbija" u Doboju
Doboj
Predavanje

"Kuda ide Srbija" - bila je tema predavanja koje je, u Centru za kulturu i obrazovanje Doboj, u četvrtak, 3. oktobra 2013, održao direktor PR agencije "Pragma" Cvijetin Milivojević. U prepunoj sali CzKiO Doboj, Cvijetin Milivojević je govorio o unutrašnjopolitičkoj sceni Srbije u svetlu evrointegracija i dogovora u vezi s Kosovom.

2013
20
jun
Građevinska kompanija "Inter-kop"
''Dan otvorenih vrata'' za novinare
Šabac - Vladimirci
Inter-kopInter-kop

Građevinska kompanija "Inter-kop" iz Šapca organizovala je treću godinu za redom tradicionalni "Dan otvorenih vrata" za novinare beogradskih i šabačkih medija. Novinari su tom prilikom posetili upravnu zgradu "Inter-kopa" u Šapcu, gde je održana i zvanična konferencija za novinare, na kojoj su glavne teme bile: aktuelni poslovi, teškoće i planovi „Inter-kopa“, radovi u Kazahstanu i najava učešća u radovima na Koridoru 11 – Jadranska magistrala. Nakon konferencije za medije novinari su obišli salon automobila "I.S.N. Automotive", deo "Inter-kopove" grupe, kao i kamenolom Jazovnik koji se nalazi na teritoriji opštine Vladimirci. U sklopu druženja s novinarima menadžment kompanije organizovao je i posetu novinara manastiru Kaona iz XIV veka, zadužbini Ikonije, sestre Miloša, smeštenom u blizini sela Draginje (opština Vladimirci) na putu Šabac-Valjevo.

2013
20
jun
''Inter-kop'' dogovorio reprogram duga
Šabac
Poslovanje

Građevinska kompanija ’’Inter-kop’’ iz Šapca dogovorila je reprogram duga sa pojedinim bankama na 15 godina sa godišnjom kamatnom stopom od 4 odsto i sa grejs periodom od godinu dana i dve godine. Kraći grejs period predviđen je za dugovanja prema zaposlenim i dobavljačima, dok se grejs period od dve godine odnosi na dugovanja prema bankama. Program reprogram duga prihvatilo je 70 odsto poverilaca, a uskoro se očekuje realizacija ovog plana koji uključuje i program rekonstruisanja preduzeća.

Kompaniju ’’Inter-kop’’ u poslednje dve godine održale su domaće banke dok su strane banke izašle iz finansiranja domaće građevinske industrije, kreditno podržavajući isključivo strane firme – kaže vlasnik kompanije ’’Inter-kop’’ Rade Nikolić. ’’Problem je što se za veće poslove i učešće na tenderima ne mogu dobiti bankarske garancije zbog čega je neophodno da se formira Razvojna banka koja bi pomogla kompletnu građevinsku industriju.’’ – napominje Rade Nikolić. Drugi najveći generator ozbiljnih poroblema u poslovanju kompanije je veliko kašnjenje u naplati izvedenih radova na skoro svim projektima gde je investitor država Srbija i AP Vojvodina

Država duguje direktno ’’Inter-kopu’’ 15 miliona evra, a u avgustu prošle godine od kada je kompanija u prinudnoj blokadi taj dug je iznosio 25 miliona evra. Pre blokade ’’Inter-kop’’ je zapošljavao 2500 ljudi, a danas ima tri puta manje zaposlenih, odnosno 700 radnika. Usled svetske ekonomske krize poslednjih pet godina pao je obim investicija u infrastrukturu naše zemlje, a samim tim i sposobnost kompanije za uredno servisiranje kreditnih obaveza, a kamate na pojedina dugovanja iznosila su i do 25 odsto na godišnjem nivou

2013
12
jun
Dvodnevni seminar - prijave u toku!
Beograd

‘’Trening centar Pragma’’ organizuje dvodnevni seminar “JAVNI NASTUP ili kako da osvojite publiku i kako da ovladate ciljnim javnostima“, 5. i 6. jula 2013. godine. Upis je u toku, a svi zainteresovani polaznici mogu da se prijave najkasnije do 1. jula.

Trening je namenjen ljudima iz sveta biznisa, menadžerima za odnose s javnošću, portparolima, odnosno onima koji najčešće nastupaju u javnosti, prvenstveno u medija masovnog komuniciranja, predstavnicima sportskih i institucija kulture, udruženja građana i nevladinih organizacija, političarima - funkcionerima lokalne i državne uprave – koji žele da unaprede svoj nastup u javnosti i svima onima koji nameravaju da se kandiduju na sledećim parlamentarnim i lokalnim izborima. Program Treninga obuhvata četiri tematske oblasti: proces komuniciranja odnosno proces političkog komuniciranja, osnove odnosa s javnošću, neverbalno komuniciranje i praktičan pristup javnom nastupu.

2013
05
jun
Dušan Gađanski dobitnik druge nagrade
Beograd
Međunarodni salon karikature - Zemun 2013

Karikaturista Dušan Gađanski, saradnik PR agencije Pragma, dobitnik je druge nagrade na ovogodišnjem 18. međunarodnom salonu karikature "Zemun 2013". Žiri je dodelio prvu nagradu Darku Drljeviću iz Crne Gore, dok je treća nagrada pripala karikaturisti Kamilu Javuzu iz Turske. Tema ovogodišnjeg salona bila je “Opasnost: korupcija!”, a u selekciji su se našli radovi 108 karikaturista iz 64 države sa svih kontinenata. Ceo projekat se održava pod pokroviteljstvom ambasade Kraljevine Norveške u Srbiji, u čije ime je postavku od 120 radova u galeriji ‘’Stara kapetanija’’ otvorio Ivan Kuzminović. Izložba ovogodišnjeg zemunskog Salona prethodno je gostovala u Herceg Novom (Crna Gora) i u srpskim gradovima Kikinda, Sombor, Čačak i Zaječar, gde je privukla veliku pažnju publike.

Foto: Nagrađena karikatura (autor Dušan Gađanski)

2013
22
maj
Istraživanje:''Dostupnost beogradskih opština na Internetu''
Manjak dvosmerne komunikacije s građanima
Beograd
Beogradske opštine na internetu

Većina sajtova beogradskih opština ne omogućava efikasnu dvosmernu komunikaciju građana sa predstavnicima svojih lokalnih vlasti, ali zato nudi veoma raznovrsnu dostupnost informacija o aktivnostima lokalne samouprave – pokazuje analiza koju je, na bazi zvaničnih internet stranica svih 17 opština u prestonici, realizovala PR agencija „Pragma“.

Na zvaničnim sajtovima beogradskih opština, u glavnom meniju, opciju „kontakt“ u cilju predstavljanja osnovnih kontakt informacija ima 12 opština, dok je pet opština uopšte nema. Među kontakt informacijama najčešće su navedeni adresa opštine, telefon centrale i opšti e-mail. Osim tih centralnih podataka, prednjače kontakt podaci predsednika opština, zamenika i njihovih pomoćnika (telefon i e-mail) kao nosilaca lokalne vlasti.

Opštine koje nemaju kontakt podatke unutar glavnog menija, najčešće te podatke imaju unutar drugih ponuđenih opcija, među kojima su: imenik, opštinska vlast, opštinsko rukovodstvo, predsednik opštine, korisni telefoni, servis za građane, “pitajte predsednika” ili na dnu stranice sajta. Na takvim internet prezentacijama građanima je znatno teže pronaći osnovne kontakt podatke odnosno telefone nadležnih službi, predsednika opštine, zamenika, pomoćnika i opštinske uprave.

Postoje i pozitivni primeri pojedinih opština koje su, pored uobičajenog opcionog i jasnog uočljivog kontakta, ponudile i više drugih kanala za komunikaciju sa građanima, kao što su call centar, “pitajte predsednika”, “građanin inspektor”, servisi sa slanjem SMS i MMS poruka do društvenih mreža Facebook i Twiter. Mogućnost komuniciranja preko društvenih mreža pruža šest opština: Novi Beograd, Rakovica, Zvezdara, Vračar, Obrenovac, Surčin i Grocka. Opciju komunikacije putem Youtube kanala imaju opštine Vračar, Rakovica, Obrenovac i Grocka, dok je blog specifičan za Vračar i Zemun.

Sa stanovišta dostupnosti informacija na sajtu za potrebe osoba sa invaliditetom jedino je opština Zvezdara postavila informaciju o opštini na znakovnom jeziku. Sa druge strane, samo je opština Vračar omogućila deo informacija na sajtu na engleskom jeziku.

Važan segmenat u komunikaciji opštine s građanima, ali i svim ostalim javnostima, jesu opštinski časopisi, koje je na svojim internet stranama predstavilo pet opština (Savski venac, Stari grad, Palilula, Rakovica i Barajevo), dok informator o radu ima većina opština, tačnije samo dve opštine (Sopot i Grocka) ga nemaju na svojim zvaničnim sajtovima. Opštine Rakovica i Stari grad su postavile kontakt podatke svojih PR službi ili odseka za informisanje i odnose s javnošću, dok Vračar i Čukarica imaju kontakt podatke namenjene isključivo medijima.

2013
17
apr
POPUST! - Priručnici za novinarstvo i političko komuniciranje
Beograd
LiteraturaLiteratura

STARO KAO NOVO

Dobri STARI

Bukvari novinarstva i političke komunikacije

za samo 299 NOVIH (ili starih) dinara po primerku

Novinarstvo za početnike – početnica za novinare:

Knjiga „PUTNICI LUDOG TRAMVAJA“

(priređivači: Ivan Mrđen, Đoko Kesić i Slaviša Lekić; izdanje „Vreme knjige“)

Kako komuniciraju političari - „iz prve ruke“:

Knjiga „NA PRVU LOPTU – političko komuniciranje u Srbiji od 1990 – 2007“

(autor: Cvijetin Milivojević)

Knjige možete nabaviti u agenciji „Pragma“: Resavska 28/VI (Dom novinara Srbije), Beograd, tel. 011/3243-318

2013
16
apr
Ivan Mrđen dobitnik Nagrade grada Beograda u oblasti novinarstva
Beograd
Priznanje

Na svečanoj sednici Skupštine grada, kojom su započeti Dani Beograda, danas su dodeljene Nagrade grada Beograda najboljima među Beograđanima u 19 različitih oblasti.

U oblasti novinarstva nagradu je dobio Ivan Mrđen, urednik "Blica" za kreativan doprinos u informisanju građana glavnog grada.

Ivan Mrđen je dugogodišnji predavač u Pragminoj ‘’Trening radionici za PR i odnose s medijima’’. Bio je direktor "Borbe" i nedeljnika "Vreme" i glavni i odgovorni urednik "Naše borbe", urednik u "Dugi" i "Danasu". Predavao je na više edukacija iz oblasti novinarstva i medija.

2013
15
apr
Trening centar Pragma
Dvodnevni seminar 7. i 8. jun
Beograd
Javni nastup

U okviru edukativnog sektora, Pragma organizuje dvodnevni trening seminar “JAVNI NASTUP ili kako da osvojite publiku i kako da ovladate ciljnim javnostima“ koji će se održati 7. i 8. juna 2013. godine. Upis je u toku i svi zainteresovani polaznici mogu da se prijave najkasnije do 31. maja.

Trening je namenjen ljudima iz sveta biznisa, menadžerima za odnose s javnošću, portparolima, odnosno onima koji najčešće nastupaju u javnosti, prvenstveno u medija masovnog komuniciranja, predstavnicima sportskih i institucija kulture, udruženja građana i nevladinih organizacija, političarima - funkcionerima lokalne i državne uprave – koji žele da unaprede svoj nastup u javnosti i svima onima koji nameravaju da se kandiduju na sledećim parlamentarnim i lokalnim izborima. Program Treninga obuhvata četiri tematske oblasti: proces komuniciranja odnosno proces političkog komuniciranja, osnove odnosa s javnošću, neverbalno komuniciranje i praktičan pristup javnom nastupu.

2013
11
apr
PR Forum
Da li Srbija treba da menja identitet ili imidž? Ili, i jedno i drugo?
Beograd
PR Forum

Od kad se u srpskoj javnosti pominje teza da bi bilo potrebno da se formira jedno državno telo koje bi radilo na izmeni imidža Srbije u svetu, postoje i različita mišljenja stručnjaka (ali i onih koji to nisu) kako bi to trebalo uraditi. Dobar pokušaj je bilo formiranje Saveta za promociju Srbije u koji su, na prvi pogled, ušli ljudi koji znaju kako to i da ostvare. No, kako to ide kod nas (može se reći da je i to deo našeg identiteta) odmah su se javili dušebrižnici sa stavom da će ti stručnjaci više raditi na svojoj promociji a sa druge strane «prebacivati» poslove svojim firmama i agencijama. Savet je polako počeo da se osipa, održano je samo nekoliko sednica i na kraju je njegov predsednik, direktor Beogradske filharmonije Ivan Tasovac podneo neopozivu ostavku. Vredan pokušaj popravljanja našeg imidža preuzela je na sebe Turistička organizacija Srbije izradom promotivnog filma i zakupom termina na CNN-u za njegovo emitovanje. Grubim previdom (ili bolje reći nečijom nesmotrenošću) u delu filma se pojavljuje prizor rumunske strane Dunava i film je u javnosti doživeo fijasko.

Da se vratim na naslov teksta. Ovih dana se u javnosti pominje podatak da je za izmenu našeg imidža potrebno 10 do 15 miliona evra. Pojedini teoretičari a donekle i neki praktičari marketinga i odnosa sa javnošću (PR) smatraju da se forsiranjem određenog tj. poželjnog imidža može promeniti slika Srbije u javnosti. Bez obzira da li za to ima potpore u našem identitetu. Kada bi prosečnog građanina Srbije pitali koje su to vrednosti kojima se odlikuje naš narod i zemlja uopšte, velika većina bi svakako pomenula našu gostoljubivost, srdačnost, opuštenost, prelepe predele, raznolikost kulturno-istorijskog nasleđa i još po nešto. Budimo iskreni prema sebi – da li je sve baš tako. Gostoljubivost i srdačnost se zadržala još verovatno samo u zabačenim planinskim selima, prelepi predeli ne mogu na adekvatan način da se promovišu zbog stare i nerazvijene saobraćajne infrastrukture, promocija naših manastira će zauvek (iskreno se nadam da grešim) samo dobar potencijal.

Identitet jednog naroda se gradi decenijama, da ne kažem stotinama godina. Od kolevke dete upija ponašanje svojih najbližih. Roditelji, uprkos problemima, osmeh na lice – od toga zavisi budući identitet Srbije. U vrtiću, školi, na fakultetu; vaspitači, učitelji, profesori osmeh na lice – i od vas zavisi naš identitet. Direktori, osmeh na lice – vaši radnici će tada lakše preboleti ovu našu tranziciju. Deke, bake, uprkos veoma nezavidnom finansijskom položaju, osmeh na lice – Vi ste idoli vaših unuka. Zar ne bi bilo lepo kada bi nas neko u svetu prepoznavao po našem osmehu i vedrini. Time bismo, na polju našeg imidža, ubili više muva jednim udarcem.

Nadogradnjom bismo, uveren sam, povratili imidž gostoljubivog i srdačnog naroda. Stara srpska poslovica kaže: «U se i u svoje kljuse». Ko može da učini najviše za nas? Mi sami. Ne može nas niko voleti više od nas samih. Prvo treba da postavimo sebi realan, ostvariv cilj, nakon toga taktiku i strategiju kako da ga ostvarimo i na kraju, ali svakako ne i najmanje važno, da iskreno i istrajno krenemo u realizaciju.

Primer konstruisanja imidža Beograda

Pojedini turistički poslenici (a uveren sam i pojedini ugostitelji) navijaju da Beograd ostane prepoznatljiv po svom noćnom provodu na splavovima i u «silikonskoj dolini» (za one koji ne znaju to je ulica Strahinjića Bana sa bezbroj klubova i kafea). Mladi iz okolnih zemalja ali i šire dolaze vikendom ili tokom svojih praznika kako bi uživali u glasnoj muzici i ispijanju hektolitara alkoholnih pića. I, umesto da plasiramo priču o Beogradu kao gradu sa veoma burnom prošlošću, koji su naseljavali Kelti, Turci, Austrougari i drugi, pa čak (ako je potrebno) i doradimo neku od legendi, mi idemo u drugu krajnost koja nam na duge staze ne može doneti ništa dobro. U kome god pravcu da krenete iz Beograda na najviše 50 kilometara naći ćete mnogo turističkih potencijala. Navešću samo neke: praistorijsko nalazište u Vinči, krstarenje Savom i Dunavom, prelepa Avala sa legendom o starom gradu Ždanovu, manastiri i crkve u samog gradu ali i u okolini, Ada Ciganlija (retko koji grad u Evropi ima takav kompleks gotovo u samom centru grada), Košutnjak i mnogo toga još.

Autor: Predrag Karasović

2013
26
mar
Novi ugovor Inter-kopa u Kazahstanu
Nastavak izgradnje metro-stanice Moskva
Almati (Kazahstan)
Inter-kop

Kompanija “Inter-kop konstrakšn” ponovo je izabrana za glavnog podizvođača radova na metro stanici “Moskva” u kazahstanskom gradu Almati, na tenderu koji je raspisao generalni izvođač AO «Almatymetrokurilis». Prvi podizvođački ugovor za izvođenje radova potpisan je sa generalnim izvođačem u februaru prošle godine i podrazumevao je izgradnju prve metro-linije Almatinskog Metropolitena. Nastavak saradnje uključuje radove na iskopu temeljne jame, podgradu kosina i armirano-betonsku konstrukciju. Deo radova će se izvoditi prema aneksu ugovora iz 2012. godine, čime su za ove radove generalnom izvođaču dodeljena sredstva u iznosu oko 17,5 miliona evra. Betonski radovi će se izvoditi prema novom ugovoru i budžetu za 2013. godinu, za šta su odobrena ista novčana sredstva, čime će ukupna vrednost radova u prvoj polovini ove godine iznositi oko 35 miliona evra. Prema obimu radova koje je dobio “Inter-kop konstrkšn” definisaće se i vrednost tog posla.

Kompanija TOO «Inter-kop konstrakšn» trenutno završava južni blok metro stanice «Moskva» i iskope drugog nivoa temeljne jame, dubine od šest do devet metara. Paralelno sa ovim radovima izvodi se konsolidacija zemljišta za treći nivo kao i izrada bušenih šipova sa ugradnjom čeličnih profila koji će biti vođice za podgradu, što će ubrzati radove na iskopu. Time će se steći uslovi za ranije otpočinjanje glavnih betonskih radova.

2013
25
mar
Trening radionica za PR i odnose s medijima
Početak nastave u oktobru mesecu
Beograd
Trening za PR - upis u toku

''Trening centar'' Pragma upisuje XXVI generaciju polaznika, a početak nastave je predviđen za oktobar mesec. Svim studentima ''Trening centar'' je obezbedio popust od 10 odsto na upis u bilo kom terminu, a za više prijavljenih kandidata iz iste organizacije odobramo posebne pogodnosti.

Prema novom programu edukacija traje osam celodnevnih termina, a predavanja se održavaju subotom.

2013
06
mar
Centar za razvoj neprofitnog sektora
Netransparentno dodeljivanje i korišćenje javnih sredstava
Beograd
CRNPSCRNPS

Država Srbija je u poslednje četiri godine iz budžeta dala gotovo 400 miliona evra sredstava poreskih obveznika za razvoj civilnog društva bez jasnih kriterijuma i efikasne kontrole trošenja tog novca, izneto je na konferenciji „Finansijska održivost trećeg sektora – budžetska linija 481“ u organizaciji beogradskog Centra za razvoj neprofitnog sektora i uz podršku Ambasade Kraljevine Norveške i Fondacije za otvoreno društvo.

"Neophodno je uvesti red u tu oblast i Državna revizorska institucija mora da utvrdi kako se troši novac građana izdvojen za razvoj civilnog sektora i obezbedi državna sredstva. Nema standardizovanih kriterijuma za davanje, niti se zna kako se troši novac", rekla je direktorka Fonda za otvoreno društvo Jadranka Jelinčić. Ona je istakla da moraju biti razdvojena davanja za udruženja građana, jer država daje novac političkim partijama, a tvrdi da razvija civilno društvo.

"Mnogi troškovi se kriju i po drugim budžetskim linijama, kao i sredstva koja su data postojećim i nepostojećim nevladinim organizacijama", zaključila je direktorka Fonda.

Vrhovni državni revizor u sektoru za reviziju budžeta lokalnih vlasti Duško Pejović rekao je da će državnom revizijom do kraja ove godine, a počev od 2011. godine, biti obuhvaćeni finansijski izveštaji trećine lokalnih samouprava, njih 57 od ukupno 170.

Ivana Stevanović iz Centra za razvoj neprofitnog sektora je navela da je istraživanje pokazalo da se sredstva ministarstava i ostalih vladinih institucija namenjena civilnom sektoru još uvek dodeljuju na osnovu zahteva ili bez konkursa ali mnogo manje nego prilikom prošlog istraživanja 2007. godine. Veliki problem predstavlja i nedostatak standardizovanih konkursnih obrazaca u ministarstvima kao i za podnošenje izveštaja o realizovanim aktivnostima za koja su sredstva namenjena. Rezultati zajedničkih napora koje je CRNPS uložio sa partnerima u ovom nastojanju, pokazuju se i kroz to što u 2011. godini, na primer, nema više ni jednog pojedinca kao dobitnika sredstava na liniji dotacije nevladinim organizacijama, što je u prethodnim godinama bio čest slučaj. Ipak, i dalje nema standardnih obrazaca za prijavljivanje za budžetska sredstva, državni organi i organi lokalnih vlasti ne dostavljaju nam potpunu dokumentaciju, pa smo nekad prinuđeni da se obraćamo Kancelariji Poverenika za informacije od javnog značaja - dodaje Ivana Stevanović.

Iz budžeta se kao nevladine organizacije finansiraju političke partije, verske zajednice, sportski klubovi i udruženja gradjana, koja su u javnosti poznata kao nevladine organizacije i najčešće se izjednačavaju sa civilnim sektorom, rečeno je na skupu održanom u Medija centru.

Kompletni podaci o projektima koje su tokom 2010. i 2011. godine finansirani od strane državnih organa a po osnovu budžetske linije 481 (dotacije civilnom sektoru) mogu se videti na sajtu Centra za razvoj neprofitnog sektora www.crnps.org.rs.

2013
20
feb
Stav direkcije Niške mlekare povodom negativnog pominjanja ove mlekare u medijima
Ogromna većina naših kooperanata hrani krave isključivo senom
Niš
Niška mlekara

Prvo i najvažnije: mleko “Niške mlekare” nije zagađeno. Istina je da koncentracije aflatoksina pronađene u našim proizvodima nisu opasne po ljudsko zdravlje.

Mlekare nisu u obavezi da ispituju prisustvo aflatoksina u mleku. Ali, “Niška mlekara” je preventivno povukla iz prodaje sve proizvode koji su apostrofirani i navedeni u izveštaju kao oni koji su potencijalno zagađeni.

U iščekivanju konačnih rezultata kontrole, “Niška mlekara” je pojačala sopstvenu kontrolu otkupa mleka i, do daljnjeg, ne uzimamo više mleko sa farmi na kojima se krave hrane kukuruzom i stočnom hranom. Inače, više od 70 odsto otkupljenog mleka “Niška mlekara” preuzima od individualnih proizvođača koji imaju do, najviše, pet krava i koji krave hrane isključivo travom i senom. Naši kooperanti od kojih preuzimamo mleko hrane stoku u najnezagađenijem delu Srbije, a to su Stara planina, Suva planina, Svrljiške planine, što se može i proveriti.

Hoćemo da verujemo da smo se, kao jedna od retkih većih mlekara u Srbiji koja je ostala u domaćem vlasništvu, samo slučajno i usputno našli na putu nekim finansijskim i političkim moćnicima.

2013
14
feb
Istraživanje ''Novinar Vaš prijatelj'' 2012
Ljajić, Vučić i Dačić na pobedničkom postolju
Beograd
Novinar Vaš prijatelj

Rasim Ljajić, kao i godinama unazad, potom Aleksandar Vučić, Ivica Dačić, Rodoljub Šabić (poverenik za informacije od javnog značaja), Saša Janković (zaštitnik građana) i Milica Delević – bili su najkomunikativniji državni i politički funkcioneri u Srbiji tokom 2012. godine, pokazuju rezultati tradicionalnog istraživanja „Novinar – Vaš prijatelj“ koje je, dvanaesti put za redom, tokom decembra 2012. i januara ove godine, sprovela PR agencija „Pragma“.

Među javnim ličnostima koje su tokom 2012. godine - prema mišljenju novinara najrelevantnijih srpskih medija - na kvalitetan način, promenile svoj imidž u odnosu na prethodni period, prvi je Aleksandar Vučić, a slede Tomislav Nikolić, Velimir Ilić i Jorgovanka Tabaković.

Među državnim i političkim institucijama najbolje odnose s medijima imali su

Ministarstvo energetike, Privredna komora Srbije, Narodna banka Srbije, Ministarstvo finansija i privrede, Informativna služba srpskog parlamenta, a od javnih preduzeća Elektroprivreda Srbije.

U kategoriji profitnih (privrednih) organizacija najbolje su komunicirali s medijima VIP mobile, Naftna industrija Srbije, Telekom Srbija i Unikredit banka.

Među neprofitnim organizacijama novinari su izdvojili FK “Partizan”, Udruženje potrošača, Udruženje banaka, Uniju poslodavaca Srbije i Olimpijski komitet Srbije.

U kategoriji ostalih javnih ličnosti novinari su najviše pozitivnih ocena dali Novaku Đokoviću, Vesni Pešić i Vladimiru Vermezoviću, a od predstavnika privrednih i neprivrednih organizacija Ivanu Tasovcu.

Organizovani događaji koji su, prema mišljenju novinara, obeležili prošlu godinu u Srbiji su opšti izbori iz maja 2012, evropska prvenstva u rukometu za muškarce i žene održana u Beogradu, akcija “Bitka za bebe”, inauguracija predsednika Nikolića i koncert Dženifer Lopez.

Kada je reč o privrednim i neprivrednim organizacijama i institucijama u prestonici najkvalitetnije odnose s medijima imali su “Kombank Arena”, Skupština grada Beograda i Hitna pomoć.

Ovo su samo neki od rezultata istraživanja stavova više od 300 novinara srpskih medija, sprovedenog tokom decembra 2012. i januara ove godine. U tradicionalnom istraživanju “Novinar – Vaš prijatelj” koje, krajem svake godine, sprovodi PR agencija „Pragma“, ispitanici analiziraju kvalitet odnosa s medijima organizacija i javnih ličnosti u više kategorija: državne institucije, političke organizacije, privredne i neprivredne organizacije, političke i ostale javne ličnosti, a biraju se i organizacije koje imaju najbolje kanale i sredstva komunikacije s novinarima.

Autor karikature: Dušan Gađanski, saradnik PR agencije Pragma

2013
11
feb
Cvijetin Milivojević u najužem izboru za najboljeg kolumnistu
Beograd

Finalisti za nagradu Desimir Tošić

Izvor: Tanjug

Žiri za dodelu nagrade "Desimir Tošić" u najuži izbor za najbolju knjigu iz oblasti publicistike, objavljenu u 2012, uvrstio je knjige "Divlje društvo" Vesne Pešić, "Svetska ekonomska kriza" Slaviše Tasića i "Kroz glavu" Igora Marojevića.

U najuži izbor za autora najbolje kolumne ili serije tekstova u prošloj godini ušli su Cvijetin Milivojević, Slaviša Orlović i Boris Jašović, odlučio je žiri nagrade "Desimir Tošić" u oblasti publicistike koju je 2008.godine ustanovilo JP "Službeni glasnik".

Nagrada se dodeljuje u dve kategorije: za najbolju knjigu objavljenu u prethodnoj godini iz oblasti publicistike, nagrada je 240.000 dinara i za najbolju kolumnu, feljton ili seriju tekstova koji su objavljeni u štampanim ili elektronskim medijima, a nagrada je štampanje knjige autora nagrađenih tekstova u izdanju JP "Službeni glasnik".

Žiri za dodelu nagrade "Desimir Tošić" za 2012.godinu radi u sastavu: Dušan Pavlović, predsednik, Vladimir Vuletić i Petar Lazić. Imena dobitnika nagrade tradicionalno će biti objavljena 19. februara, na dan rođenja Desimira Tošića.

Ova nagrada se dodeljuje za publicističko delo koje predstavlja vrhunsko pisano dostignuće koje afirmiše istinu i pozitivne kritike društva i vremena.

Preneto sa sajta B92.net

http://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=272&yyyy=2013&mm=02&nav_id=685106

2013
08
feb
Trening radionica za PR i odnose s medijima
Februarski popust od 10 odsto, za studente 20 odsto
Beograd
Trening za PR

''Trening centar'' Pragma upisuje XXVI generaciju polaznika u ''Trening radionicu za PR i odnose s medijima''. Za sve zainteresovane kandidate koji se upišu do kraja februara odobravamo popust od 10 odsto. Svim studentima ''Trening centar'' je obezbedio popust od 10 odsto na upis u bilo kom terminu, a posebna pogodnost za sve one koji studiraju je februarski popust koji će im omogućiti usavršavanje uz 20 odsto nižu cenu.

Prema novom programu edukacija traje osam celodnevnih termina, a predavanja se održavaju subotom. Početak nastave je u drugoj polovini marta.

2013
21
jan
Inter - kop ključni podizvođač metrostanice u Kazahstanu
Almati (Kazahstan)
AlmatiAlmati

Građevinska kompanija “Inter-kop” iz Šapca nastavila je sa radovima na izgradnji metrostanice u gradu Almati u Kazahstanu, i to na iskopu i osiguranju temeljne jame, uprkos trenutno veoma napovoljnim klimatskim uslovima u Kazahstanu.

“Generalni izvođač AO “Almatymetrokurilis” je krajem decembra sproveo zatvoreni tender za firme koje će u 2013. godini nastaviti izvođenje radova. Naša kompanija je preko lokalno osnovane firme “Inter-kop Konstrakšn” učestvovala na tom tenderu na poziv generalnog izvođača. Investitori kompletnog posla KP “Metropoliten” i administracija grada Almati će do kraja januara potvrditi izbor vodećeg izvođača, zajedno sa svojim podizvođačima, među kojima je “Inter-kop” ključni izvođač na metrostanici Moskva” - kaže Milomir Pavlović, generalni direktor “Inter-kopa” u Kazahstanu.

2013
03
jan
Preminuo Miroljub S. Nikolić Šer
Beograd

Novinar Miroljub S. Nikolić, među kolegama poznatiji kao „Šer“, preminuo je 3. januara 2013, posle duže bolesti.

„Šer“ je rođen 1949. godine, u Beogradu. Tokom novinarske karijere radio je u više listova i revija Izdavačke kuće „Jež“, u „Politici ekspres“, sarađivao u Radio Beogradu, „Dugi“, „Reporteru“, „Tin magazinu“, „Blicu“...

Studirao je dramaturgiju, a predstava po Šerovom scenariju 1978. je zaslužila i „Vukovu nagradu“. Okušao se i u marketingu, kao autor brojnih promotivnih filmova i spotova.

U „Pragmi“ ga posebno pamtimo po jednom zajedničkom projektu, kampanji za lokalne izbore 2004. godine realizovanoj za potrebe Demokratske stranke. „Srbija (pa konkretan grad...) - naša kuća" - bio je tada udarni slogan centralne kampanje DS. Kampanju je osmislio kreativni tim PR agencije „Pragma“, a vođa projekta bio je Miroljub S. Nikolić „Šer“. Taj kreativni koncept koji je preuzela i centrala DS rađen je namenski za potrebe kandidata DS za gradonačelnika Šapca Miloša Miloševića.

2012
25
dec
Doktorirao Vladimir Ilić
Beograd
Doktorirao Vladimir Ilić

Mr Vladimir Ilić, jedan od predavača sa najdužim stažom u Trening radionici za PR agencije "Pragma", doktorirao je na Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta "Singidunum". Dr Vladimir Ilić odbranio je, 25. decembra, doktorsku tezu na temu "Medijska nacifikacija srpskog naroda i države Srbije".

2012
24
dec
Izgradnja metro stanica i na -20 stepeni
Almati (Kazahstan)
Inter-kop u KazahstanuInter-kop u Kazahstanu

Do sada je na izgradnji dve metro stanice u kazahstanskom gradu Almati iskopano 30.000 m3 temeljne jame i podgrađeno 1.000m2 kosina, a radovi će biti nastavljeni i tokom zimskih meseci uprkos temperaturama i do minus 20 stepeni Celzijusa. Za narednu godinu je predviđen iskop od 90.000m3, izgradnja podgrade od 3.500m2 i armirano-betonske konstrukcije od 23.000m3 staničnog kompleksa, ukupne vrednosti radova od oko osam miliona evra- izjavio je Milomir Pavlović, generalni direktor TOO Inter-kop konstrakšn, lokalne kazahstanske građevinske firme koju je aprila 2011. godine osnovala šabačka kompanija

Inter-kop.

Podizvođački ugovor za izvođenje metro-stanica Sajran i Moskva potpisan je u februaru 2012. godine je sa generalnim izvođačem AO Almatymetrokurilis koji podrazumeva izgradnju prve metro-linije Almatinskog Metropolitena. Glavni radovi su započeti sredinom oktobra nakon što je završeno izmeštanje postojećih podzemnih instalacija.

2012
22
dec
Završena obuka XXV generacije polaznika Trening radionice za PR
Beograd

Edukacija XXV generacije polaznika Pragmine ‘’Trening radionice za PR i odnose s medijima’’ završena je predavanjima na temu: ‘’Korporativni identitet – korporativni imidž’’ ‘’Lobiranje i PR’’ i ‘’Analiza sadržaja medija’’. Tokom osam celodnevnih predavanja obrađene su najznačajnije teme iz oblasti PR, marketinga, poslovne komunikacije, nastupa u medijima i istraživanja javnog mnjenja. Polaznici XXV generacije bili su zaposleni u neprivrednim i privrednim organizacijama kao i u medijima: Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Srbije, Inter-kop, TV Pi iz Pirota, RTV Panonija, Via tours…

2012
12
dec
Kancelarija za održivi razvoj
Ministar Ugljanin uručio ključeve novih kuća raseljenim Bošnjacima
Priboj
PribojPriboj

Ministar u Vladi Srbije dr Sulejman Ugljanin danas je u selu Živinice u opštini Priboj svečano uručio ključeve 11 montažnih kuća izbeglim i raseljenim Bošnjacima iz ovog kraja u periodu od 1991. do 1999. godine. ‘’Republika Srbija ovim uručenjem ključeva šalje jasnu poruku da nikada više neće doći do iseljavanja kao što je to bilo tokom ratnih sukoba. Nismo u stanju da izbrišemo ružna sećanja ali možemo da im vratimo nadu i poverenje u Srbiju ’’ – rekao je ministar Ugljanin. Tokom realizacije ovog programa na području opstine Priboj biće izgrađeno oko 230 kuća i 50 km puta. Pre desetak dana je za 20 raseljenih lica koja su samostalna izgradila svoje domove refundirano ukupno 22,6 miliona dinara iz budžeta Republike Srbije. Sa ministarkom energetike Zoranom Mihajlović dogovoreno je da se sanira elektro mreža za sela na području opštine Priboj kako bi povratnici imali bolje uslove za život.

Program koji je Vlada usvojila 29. marta ove godine, realizovaće se u naredne četiri godine, a za njegovu prvu fazu u 2012. godini je izdvojeno 50 miliona dinara za izgradnju kuća, odnosno odgovarajuće naknade onima koji su samostalno izgradili svoje domove. Prvi prioritet bili su ljudi koji su se već vratili, žive i rade na svojim imanjima u mesnim zajednicama Krajčinovići, Sastavci i Sjeverin. Početkom septembra su započeti radovi na izgradnji 11 tipskih objekata, da bi se već nakon samo tri i po meseca prvi povratnici uselili u svoje domove.

2012
05
dec
Niška mlekara otvorila pogon u Svrljigu
Niš, Svrljig
Novi pogonNovi pogon

“Do sada je, uz pomoć agencije za promociju izvoza SIEPA, u ponovno pokretanje pogona za preradu mleka u Svrljigu uloženo 600.000 evra, a u narednoj godini planirana je investicija od dodatnih 800.000 evra. Ova ulaganja su omogućila da se od 2007. godine poveća broj zaposlenih za novih 125 radnika, na sada ukupno 232, a i broj kooperanata je povećan na nivo od 3.000 isporučilaca mleka” izjavio je Zvezdan Gavrilović, generalni direktor "Niške mlekara" u čijem sastavu posluje i mlekara u Svrljigu u kojoj se prvenstveno proizvode polutvrdi sirevi i kačkavalji. Tokom 2012. godine “Niška mlekara je realizovala proizvodnju od 30 miliona litara prerađenog mleka, a plan je da se taj iznos poveća na 36 miliona litara

Predsednik opštine Svrljig Milija Miletić je naglasio je naglasio da će opština davati dodatne premije u vrednosti do 10 dinara za svaki isporučen litar mleka, kao i da će pokrenuti akciju za povećanje stočnog fonda, tako što će iz budžeta biti servisirane kamate za kredite koje će proizvođači mleka dobiti od banaka posredstvom “Niške mlekare”. Zajednički cilj opštine i mlekare biće povratak selu i unapređenje stočarstva, u cilju prosperiteta čitave opštine, a kao prvi korak već je formirana i opštinska komisija, čiji će zadatak biti obilazak terena i razgovori sa potencijalnim proizvođačima mleka.

“Niška mlekara” je osnovana je 1957. godine sredstvima UNICEF-a, kao mala gradska mlekara. Danas je među pet najvećih mlekara u Srbiji. U toku 2007. godine većinski vlasnici AD "Niška mlekara" Niš postaju društva "Kruna komerc" i "Profiko" iz Beograda sa dugogodišnjom uspešnom tradicijom u oblasti prodaje mleka i mlečnih proizvoda, što dodatno doprinosi širenju tržišta u ovom delu Srbije. U većinski vlasnički sastav potom ulazi i jedan od najvećih dobavljača mleka “Pogled”, Rosica, što stvara sigurnu i kvalitetnu sirovinsku bazu za “Nišku mlekaru”. Uvođenjem nove opreme i tehnoloških postupaka, kupovinom novih kamiona za dovoz sirovog mleka i razvoz gotovih proizvoda, “Niška mlekara” ulazi u sam vrh industrijske prerade mleka u Srbiji.

Osim na tržištu Srbije proizvodi Niške mlekare prisutni su i na tržištima Crne Gore, BIH i Makedonije, a ovim dodatnim ulaganjima krenuće se i u osvajanje tržišta Evropske unije. Niška mlekara proizvodi i posluje po evropskim standardima ISO 9001, HACCP i IFS. U narednom periodu "Niška mlekara" će raditi na povećanju proizvodnje i kvalitetu proizvoda, kao i uvođenju moderne metode prodaje i distribucije proizvoda u želji da se zadovolje potrebe kupca i savremenog potrošača. Najbitniji produkt svega toga je stalni rast proizvodnje, koja je za pet godina više nego udvostručena.

2012
21
nov
Kancelarija za održivi razvoj
Ministar Ugljanin: Nastaviću da lobiram za nerazvijene opštine
Beograd
Dodela sredstava

„Založiću se kod ostalih ministara u Vladi Srbije da se sistemski reši pomoć nerazvijenim opštinama i da svako ministarstvo odvoji deo sredstava za realizaciju projekata u ovim područjima koja predstavljaju neiskorišćeno blago naše zemlje“ izjavio je ministar u Vladi Srbije dr Sulejman Ugljanin prilikom dodele sredstava nerazvijenom opštinama po Drugom javnom konkursu za finansiranje projektne dokumentacije u 2012. godini.

Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Srbije je kroz ovaj konkurs dodelila 44 miliona dinara prvenstveno za projekte u oblasti izrade urbanističko-planske dokumentacije, prostornog planiranja, putne infrastrukture, vodovodne i kanalizacione mreže i projekata iz oblasti zaštite životne sredine.

Većina od 46 predsednika nerazvijenih opština u kojima živi milion građana Srbije se založila za izmene zakona o lokalnoj samoupravi u delu gde su im oduzete nadležnosti u prikupljanju lokalnih doprinosa i taksi a sa druge strane su im dodate neke obaveze. Ministar Ugljanin je rekao da je u budućem periodu njegova obaveza da insistira na izmenama tih propisa ako je moguće barem za nedovoljno razvijene opštine.

2012
19
nov
Novinar Vaš prijatelj
Počelo istraživanje za 2012. godinu
Beograd

PR agencija Pragma započela je tradicionalno istraživanje ‘’Novinar Vaš prijatelj’’ koje se realizuje na kraju svake kalendarske godine počev od 2000. godine. U istraživanju se ispituju stavovi novinara o tome koje javne ličnosti i organizacije su imale najkvalitetnije odnose s medijima i s novinarima u više kategorija: društvene privredne organizacije, privatne kompanije, ustanove kulture, sportske organizacije, humanitarne i druge nevladine organizacije, državne institucije, političke organizacije, najbolje press konferencije, najbolji press materijali.

Rezultati istraživanja biće objavljeni u januaru 2013. godine.

2012
16
nov
NVO ''Narodni parlament''
Neophodna kontrola trošenja novca
Leskovac
Mediji u Leskovcu

Leskovac, 16.11.2012 – Finansiranje lokalnih medija u Leskovcu treba promeniti i urediti u skladu sa preporukama medijskih udruženja NUNS-a, ANEM-a i Local press-a, jedan je od deset predloga koje je uputila leskovačka nevladina organizacija ’’Narodni parlament’’ novoj lokalnoj vlasti na razmatranje. Uz ućešće lokalnog civilnog društva i predstavnika medija treba da se kreira transparentan sistem finansiranja koji uključuje kontrolu trošenja sredstava uz poštovanje principa nezavisnosti medija. “Na taj način bi se sprečio nedozvoljeni uticaj na uređivačku politiku medija usled velike finansijske zavisnosti od lokalnog budžeta“ – kaže Petar Đurović iz ’’Narodnog parlamenta’’.

2012
07
nov
Kancelarija za održivi razvoj
Održivi razvoj nerazvijenih područja strateški prioritet Srbije
Beograd
KonferencijaKonferencija

Održivi razvoj nedovoljno razvijenih prodručja jedan je od strateških prioriteta Srbije, jer će razvoj tih delova zemlje sprečiti ekonomske migracije i pojavu lažnih azilanata, poručili su danas učesnici konferencije o nerazvijenim opštinama.

Ministar Sulejman Ugljanin, u čijem resoru se nalaze nedovoljno razvijene opštine, je na konferenciji "Održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Srbije" kazao da je neophodno stvoriti uslove za napredak takvih područja i povoljan poslovni ambijent za investitore. Prema njegovoj oceni razvoju nerazvijenih opština mogu doprineti investicije u energetiku, poljoprivredu i kulturu istakavši da Srbija može postati agrarno-industrijska zemlja i poželjna turistička destinacija.

Ministarka energetike Zorana Mihajlović istakla je da investicije u energetiku u nerazvijenim područjima Srbije mogu da doprinesu otvaranju nekoliko hiljada radnih mesta i da pokrenu razvoj tih područja. Ona je navela da su neki od tih projekata otvaranje rudnika i terlemoelektrane Štavalj, izgradnja solarne elektrane na jugu Srbije, vredne više od milijardu evra. Izgradnja gasovoda Niš-Dimitrovgrad i Kopaonik-Raška-Novi Pazar kao i modernizacija sistema daljinskog grejanja, takođe su projekti koji bi doprineli razvoju tih područja.

Minsitar kulture Bratislav Petković je naveo da je kulturna scena Srbije bogata i raznovrsna i da se država trudi da decentralizuje kulturu i pomogne nerazvijenim opštinama, a kao primer je naveo projekat "Srbija u Srbiji".

Ministarka omladine i sporta Alisa Marić rekla je da to Ministarstvo aktivno pruža pomoć nedovoljno razvijenim opštinama u Srbiji, ulaganjem u omladinska i sportska udruženja, otvaranjem kancelarija za mlade i sprovođenjem raznih akcionih planova i projekata.

”Problem nedovoljno razvijenih područja Srbija može i mora da se reši ili će se Srbija u budućnosti suočavati sa problemom stalnih migracija stanovništva, infrastrukturnim i kulturnim problemima u tim oblastima”, izjavio je na konferenciji šef delegacije EU u Srbiji Vensan Dežer. "Ovo nije proces koji ne može da se vrati u normalu", rekao je Dežer istakavši da Srbija ima podrsku EU za ova pitanja s obzirom da je do sada u nerazvijene opštine u Srbiji uložila oko 300 miliona evra.

Konferenciji su prisustvovali ministri u Vladi Srbije, šef delegacije EU u Srbiji Vensan Dežer, šef delegacije UN u Srbiji Vilijam Infante, mnogobrojni ambasadori i predstavnici međunarodnih razvojnih agencija i predsednici najnerazvijenijih opština Srbije. Učesnici konferencije i Kancelarija za održivi razvoj predstavili su planove investiranja, ali i probleme sa kojima se suočavaju prilikom ulaganja u nedovoljno razvijenim područjima Srbije.

2012
03
nov
Počela obuka u Trening radionici za PR
Beograd
XXV generacija

Edukacija XXV generacije polaznika Pragmine ‘’Trening radionice za odnose sa medijima i PR’’ započela je predavanjima na temu ‘’Uvod u PR’’ i ‘’Interni PR’’, a predavači su bili Cvijetin Milivojević i Vesna Andrejević. U narednih sedam celodnevnih predavanja biće obrađene najznačajnije teme iz oblasti PR, marketinga, poslovne komunikacije, nastupa u medijima i istraživanja javnog mnjenja. Polaznici XXV generacije su zaposleni u neprivrednim i privrednim organizacijama kao i u medijima: Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Srbije, Inter-kop, TV Pi iz Pirota, RTV Panonija, Via tours…

2012
26
okt
Trening radionica za PR
Početak nastave 3. novembra
Beograd
10 odsto popusta

Edukacija XXV generacije Pragmine škole za PR i odnose s medijima počinje 3. novembra. Za sve zainteresovane polaznike otvoren je upis, a svi koji se prijave do 31. oktobra dobijaju popust od 10 odsto.

2012
23
okt
Kancelarija za održivi razvoj
Počela izgradnja kuća u Priboju za izbegle i raseljene Bošnjake
Beograd
Izgradnja kuća u Priboju

Ministar dr Sulejman Ugljanin potipisao je danas u Vladi Srbije Ugovor o izradi, isporuci i postavljanju jedanaest tipskih montažnih kuća u okviru Programa za povratak izbeglih i raseljenih Bošnjaka iz opštine Priboj u periodu od 1991. – 1999. godine sa predsednikom opštine Priboj Lazarom Rvovićem i direktorom firme “Dekor” iz Priboja Milankom Stojićem.

„Usvajanjem i realizacijom ovog Programa, i prethodna i sadašnja Vlada šalje jasnu poruku svojim građanima, da se više nikada neće ponoviti proterivanje i iseljavanje njenih građana zbog pretnji i obojektivnih opasnosti po život kao što je to bilo u slučaju sa Bošnjacima iz opštine Priboj u poslednjoj deceniji 20. veka“ istakao je ministar Ugljanin.

Nakon sprovedene tenderske procedure ѕa izvođača radova izabran je firma «Dekor» iz Priboja sa ponuđenom cenom od 28.875.000,00 dinara bez PDV-a, koji se obavezao da radove završi do 3. decembra 2012. godine. Za koordinatora aktivnosti u okviru programa zadužen je ministar Ugljanin, koji rukovodi Kancelarijom za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja.

Za prvu fazu realizacije Programa u 2012. godini Vlada je izdvojila 50 miliona dinara za izgradnju kuća, odnosno odgovarajuće naknade Bošnjacima iz opštine Priboj. Prvi prioritet su bili ljudi koji su se već vratili, žive i rade na svojim imanjima u mesnim zajednicama Krajčinovići, Sastavci i Sjeverin. Radovi na terenu su već počeli i trenutno je u toku izgradnja temelja na 11 tipskih montažnih kuća, površine oko 60 kvadrata.

2012
16
okt
Inter-kop završio rekonstrukciju puta Šabac - Obrenovac
Šabac
Rekonstrukcija

Građevinska kompanija Inter-kop iz Šapca završila je rekonstrukciju magistralnog puta M-19 Obrenovac - Šabac, na deonici Debrc-Mišar, ukupne vrednosti radova 615 miliona dinara. Investitor projekta je JP Putevi Srbije, a posao je urađen u kooperaciji sa austrijskim Strabagom.

Radovi su obuhvatili proširenje postojećeg puta u dužini od 16,6 km, poboljšanje raskrsnica u Debrcu i Skupljenu, izgradnju nove kružne raskrsnice u Šapcu (ukrštanje ulica Beogradska i Maršala Tita) i popravljanje kolovoza magistralnog puta M-21 na deonici kroz Šabac u dužini od 1,1 km.

Građevinari Inter-kopa trenutno su angažovani i na poslovima izgradnje saobraćajnih površina Bulevara Evrope u Novom Sadu (od Rumenačkog puta do autoputa E75), ukupne vrednosti 830 miliona dinara. Investitor radova je Zavod za izgradnju grada Novog Sada. Radovi se odvijaju prema predviđenom planu, a završetak je planiran za kraj decembra.

2012
12
sep
Izašao prvi broj Inter-kopovih novina
Šabac
Inter-kop novine

U cilju bolje informisanosti zaposlenih i unapređenja interne komunikacije, ali i jačanja timskog duha i zajedništva, kompanija Inter-kop iz Šapca pokrenula je prve interne novine. Prvi broj Inter-kopovih novina izašao je za tromesečni period jul-septembar 2012 i sadrži rubrike kao što su: osnovne informacije o kompaniji, aktuelne poslove, poslove u najavi, intervju (u prvom broju intervju sa vlasnikom kompanije Inter-kop Radetom Nikolićem) tema broja, predstavljanje sektora, inovacije u poslovanju, edukacija zaposlenih, nagrade i priznanja. Od narednih brojeva koji će izlaziti na svaka tri meseca biće uvedene i neke nove rubrike, a jedna od njih je i ’’Radnik meseca’’. U uređenju novina mogu da učestvuju svi zaposleni u Inter-kopu slanjem predloga i sugestija uredništvu novina. Novine su namenjene prvenstveno zaposlenima u kompaniji, ali i poslovnim partnerima koji na ovaj način mogu da se informišu o novostima u kompaniji Inter-kop.

2012
10
sep
Kancelarija za održivi razvoj
50 miliona dinara za prvu fazu programa povratka raseljenih iz opštine Priboj
Beograd

„Za postavljanje tipskih motažnih kuća, veličine 62m2, izjasnilo se 11 raseljenih bošnjačkih porodica sa teritorije opštine Priboj, dok su ostali izrazili želju da im se refundira odgovarajuća naknada u skladu sa sredstvima uloženim u obnovu kuća” rekao je pomoćnik direktora Vladine Kancelarije za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Edib Kajević na radnom sastanku sa predsednikom opštine Priboj Lazarom Rvovićem.

Predstavnici Kancelarije su obavestili zvaničnike opštine Priboj da je samo za 2012. godinu obezbeđeno 50 miliona dinara za prvu fazu Programa povratka koji će se realizovati u naredne četiri godine. Prvi prioritet će biti pomoć onima koji su se vratili u svoja sela i žive i rade na svojim ognjištima.

Kancelarija za održivi razvoj će sa 27 miliona dinara finansirati izradu projektne dokumentacije za izradnju prioritetnih putnih pravaca na teritoriji opštine Priboj.

2012
04
sep
NVO ''Narodni parlament''
Izašao drugi broj Gradskog biltena u Leskovcu
Leskovac

Odluke Gradskog veća o dodeli sredstava, poslednje zasedanje gradskog parlamenta, kao i edukativni tekst o transparentnosti vlasti glavne su teme drugog broja leskovačkog Gradskog biltena u izdanju za avgust mesec. Drugi broj Gradskog biltena koji se izdaje u okviru projekta ‘’Inicijativa za povećanje transparentnosti rada lokalne vlasti u Leskovcu’’ uz podršku ‘’Olof Palme’’ međunarodnog centra dostupan je u elektronskom formatu na internet stranicama grada Leskovca, Uslužnog centra i udruženja ‘’Narodni parlament’’.

2012
29
avg
Kancelarija za održivi razvoj
Vlada Srbije ulaže u najnerazvijenije opštine
Beograd
Agroindustrijski kompleks

"Srbija treba da postane veliki agroindustrijski kompleks i poželjna turistička destinacija" naglasio je ministar dr Sulejman Ugljanin na današnjem radnom sastanku sa predsednicima 46 najnerazvijenijih opština u Srbiji u kojima živi milion naših građana. Najavio je i da će Vlada Srbije, za početak, izdvojiti 20 miliona evra za finansiranje programa održivog razvoja ovih opština. Planirana sredstva će prevashodno biti namenjena za izradu urbanističkih planova, sa naglaskom na reciklažne centre i sisteme za preradu otpadnih voda.

Ministar Ugljanin je pozvao predsednike opština da predlože projekte održivog razvoja u svojim sredinama a da nakon toga u saradnji sa Kancelarijom za održivi razvoj zajednički pronađu sredstva za njihovu realizaciju.

2012
03
avg
Leskovac dobio prvi Gradski bilten
Leskovac
Gradski bilten

U okviru projekta ’’Inicijativa za povećanje transparentnosti rada lokalne vlasti u Leskovcu’’ pokrenut je prvi Gradski bilten čiji je inicijator nevladina organizacija ’’Narodni parlament’’ iz Leskovca u saradnji sa švedskim Ulof Palme međunarodnim centrom i lokalnom samoupravom. Bilten treba da približi i afirmiše rad celokupne lokalne samouprave kod javnosti i da omogući građanima da izraze svoje stavove povodom aktuelnih lokalnih tema iz domena rada lokalne samouprave. Grad Leskovac i NVO ’’Narodni parlament’’ sarađuju na izradi i distribuciji Gradskog biltena koji će se besplatno deliti građanima i imaće mesečni tiraž od 10.000 primeraka, a prvi broj biltena za mesec jul može se preuzeti i na zvaničnim sajtovima Grada Leskovca i ’’Narodnog parlamenta’’.

2012
21
jun
Projekti u oblasti poljoprivrede
Novi Pazar
PoljoprivredaPoljoprivreda

Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Vlade Republike Srbije organizovala je potpisivanje ugovora u vezi sa dodelom 80 miliona dinara vlasnicima registrovanih poljoprivrednih gazdinstava kao i članovima udruženja u oblasti poljoprivrede u okviru Programa podrške održivog razvoja poljoprivredne proizvodnje u nerazvijenim područjima Sjenice, Tutina, Prijepolja, Priboja, Nove Varoši i grada Novog Pazara u 2012. godini.

Ova sredstva namenjena su za izgradnju i adaptaciju štala, nabavku poljoprivredne opreme, aparata za mužu, opreme za pčelarstvo, izgradnju plastenika, hladnjača i skladišta.

2012
21
jun
"Inter-kop" gradi metro stanice u Kazahstanu
Šabac
Metro u Kazahstanu

Građevinska kompanija „Inter-kop“ iz Šapca uskoro bi trebalo da počne radove na izgradnji metro stanica u Kazahstanu, a vrednost posla je sedam miliona evra.

- Očekujemo uplatu avansa, kako bismo počeli radove na metro stanici u Almati. U okviru strateške saradnje „Inter-kopa“ i italijanske kompanije „Margariteli“ očekujemo završetak izgradnje zajedničke fabrike za proizvodnju pružnih pragova u Kosjeriću, čiji će kapacitet u prvoj fazi proizvodnje biti 150.000 pragova godišnje. U posao vezan za železnicu smo ušli jer je to sektor, u kome će, u Srbiji, narednih godina biti investirano tri milijarde evra - rekao je, prilikom susreta s novinarima, vlasnik „Inter-kopa“ Rade Nikolić.

Pored posla u inostranstvu, šabački građevinari angažovani su na mnogim lokacijama na domaćem tržištu, od završavanja izgradnje Glavnog poštanskog centra u Zemunu, preko obilaznice oko Beograda i radova na Dobanovačkoj petlji, te izgradnje stanova u beogradskom naselju „Stepa Stepanović“, socijalnih stanova u naselju Kamendin u Zemunu i parternog uređenja naselja "Dr Ivan Ribar" u Novom Beogradu, do izgradnje nadvožnjaka na deonici Bulevara Evrope u Novom Sadu i završetka radova na Zrenjaninskoj petlji.

- Neke strane kompanije ulaze na naše tržište sa cenama do 30 procenata nižim od realnih i to najčešće preko projekata Svetske i Evropske banke. Domaći građevinci imaju zato probleme, ali i država jer se takvi poslovi ne završavaju na vreme ni kvalitetno – dodaje Rade Nikolić.

2012
06
jun
Karikaturista Dušan Gađanski dobitnik druge nagrade
Beograd
17. međunarodni salon karikature

Karikaturista Dušan Gađanski, saradnik PR agencije Pragma, dobitnik je druge nagrade na 17. međunarodnom salonu karikature "Zemun 2012". Žiri je dodelio prvu nagradu Predragu Koraksiću Koraksu, a treću Luki Lagatoru iz Crne Gore. Na ovogodišnjem salonu izlagao je 101 autor iz 35 zemalja, a ukupno je prikazana 251 karikatura. Izložbu su otvorili Bora Balać, zamenik upravnika Narodnog pozorišta, i Branko Najhold, domaćin i organizator. Tema ovogodišnjeg salona je "U zatvoru", a izložba radova će trajati do 17. juna u zemunskoj galeriji "Stara kapetanija".

Foto: Nagrađena karikatura (autor Dušan Gađanski)

2012
24
maj
Leskovčani nedovoljno informisani o radu lokalne samouprave
Leskovac

Većina građana Leskovca smatra da lokalna samouprava nije zainteresovana da pravovremeno informiše građane o aktuelnim lokalnim pitanjima ili to čini u nedovoljnoj meri čime su građani onemogućeni da iznesu svoje mišljenje i aktivno učestvuju u donošenju odluka na nivou lokalne zajednice.

Ovo su glavni rezultati istraživanja koje je sprovela nevladina organizacija ''Narodni parlament'' iz Leskovca u saradnji sa švedskim Ulof Palme međunarodnim centrom tokom meseca marta i aprila ove godine. Anketom je obuhvaćeno 500 punoletnih građana Leskovca i okoline, a cilj istraživanja je bio da se utvrdi otvorenost leskovačke lokalne samouprave prema lokalnoj javnosti i učešće građana u donošenju odluka.

2012
12
maj
Održano prvo predavanje 24. generacije Trening radionice za PR
Beograd
24. generacija

Predavanjima na temu "Uvod u PR" i "Menadžment ljudskih resursa", započeta je edukacija XXIV generacije polaznika Pragmine Trening radionice za odnose sa medijima i PR. U narednih devet celodnevnih termina biće obrađene najznačajnije teme iz oblasti PR, marketinga, poslovne komunikacije, nastupa u medijima i istraživanja javnog mnjenja. Polaznici XXIV generacije su zaposleni u privrednim i neprivrednim organizacijama kao i u medijima: "Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja Srbije", Opština Ruma, JP "Putevi Srbije", Inter-kop, Hotel "Palisad" Zlatibor, Carmen line, Radio Luna - Užice...

2012
23
apr
"Inter-kop" gradi metro stanice u Kazahstanu
Šabac
Metro

Građevinska kompanija „Inter-kop“ iz Šapca izabrana je na tenderu za izvođača radova armiranobetonske konstrukcije metro stanica „Sajran“ i „Moskva“ u kazahstanskom gradu Almati.

- Vrednost radova iznosi sedam miliona evra, početak je predviđen za drugu polovinu godine, a završetak planiran za kraj 2013. – izjavio je Milomir Pavlović, direktor za ino-projekte i tunele u šabačkoj kompaniji.

Ovaj posao „Inter-kop“ ća realizovati sa kazahstanskom kompanijom AO „Almatymetrokurilis“ sa kojom je dogovoren i zajednički nastup na tenderima za izvođenje tunela u Srbiji.

2012
05
apr
Nerazvijenim opštinama 39,161 milion dinara
Beograd
Razvoj

Ministar u Vladi Srbije dr Sulejman Ugljanin potpisao je danas, u ime Kancelarije za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja, ugovore o dodeli bespovratnih sredstava sa predstavnicima 46 opština, vredne 39.161.260 dinara.

Ugljanin je naglasio da je cilj Kancelarije za održivi razvoj da pomogne nerazvijenim opštinama da izađu iz takozvane "četvrte grupe" opština. On je podsetio da, prema zvaničnim podacima, Srbija ima 46 nerazvijenih opština, kao i da između njih i razvijenih opština postoji velika razlika u razvijenosti, oko 15:1.

"Naš cilj je da smanjimo tu razliku, da pomognemo opštinama da vremenom izađu iz te četvrte grupe razvijenosti, da pomognemo opštinama da vrate život u svoje sredine", rekao je Ugljanin.

On je ocenio da je Srbija dobijanjem statusa kandidata za članstvo u Evropskoj uniji dobila i mogućnost da koristi sredstva iz predpristupnih fondova (IPA) za projekte ravnomernog regionalnog razvoja.

"Mi ćemo iskoristiti tu mogućnost da se kod evropskih fondova pojavimo na tri načina i kao opštine i kao zajednica opština i kao država", precizirao je Ugljanin.

Prema njegovim rečima, opštine moraju iskoristiti sredstva za projekte koji se odnose na rešavanje problema čvrstog otpada, otpadnih voda, formiranje industrijskih zona, jer kad Srbija postane član EU, ukoliko ti problemi ne budu regulisani, opštine će plaćati penale zbog kojih bi mogle i bankrotirati.

Sredstva nerazvijenim opštinama su dodeljenja za projektnu dokumentaciju iz oblasti infrastrukture i za projekte generalne regulacije naseljenih mesta, izradu geografsko-informacionog sistema i geodetskih podloga.

2012
28
mar
Uređenje naselja "Dr Ivan Ribar"
Beograd
Dr Ivan RibarDr Ivan Ribar

Završnim radovima na sedam pristupnih ulica, otvorenom parking prostoru u dva nivoa, kompletno kanalizacionoj, vodovodnoj i elektro mreži, igralištu i parkovskoj površini, građevinska kompanija “Inter-kop” omogućiće useljenje u dve zgrade od po 36 stanova u naselju “Dr Ivan Ribar” na Novom Beogradu. Šest stanova sa pripadajućim parking mestima prilagođeno je osobama sa invaliditetom a investitor celokupnog posla je Agencija za investicije Grada Beograda.

2012
26
mar
Ministar Ugljanin sa predsednicima šest opština i grada Vranja
Vranje
Vranje

Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja finansiraće izradu projektno-tehničke dokumentacije za proširenje regionalne sanitarne deponije u Vranju – rekao je ministar u Vladi Srbije dr Sulejman Ugljanin, na radnom sastanku sa gradonačelnikom Vranja i predsednicima opština Vladičin Han, Surdulica, Bosilegrad, Trgovište, Bujanovac i Preševo.

Regionalna deponija, izgrađena 2009. godine, trenutno zadovoljava jedino potrebe ovog grada, a da bi postala funkcionalna i za susedne opštine, samo za projektnu dokumentaciju neophodno je obezbediti sedam miliona dinara.

Gradonačelnik Vranja Miroljub Stojčić obavestio je ministra da je osnovni problem Pčinjskog okruga nedovoljno razvijena saobraćajna infrastruktura, i najavio da će, u naredne dve godine, ovaj region biti veliko gradilište, a građani ovog dela Srbije najviše očekuju od završetka autoputa do granice sa Makedonijom.

Ovaj susret ministra Ugljanina deo je zajedničkih aktivnosti i saradnje Kancelarije za održivi razvoj i prestavnika lokalnih zajednica, a u cilju pružanja efikasnije pomoći održivom razvoju ovih nedovoljno razvijenih opština.

2012
18
mar
Delegacija 13 ambasada posetila Sandžak
Novi Pazar
SandžakSandžak

Ambasadori 13 arapskih i afričkih zemalja boravili su u trodnevnoj poseti regionu Sandžaka, gde su se upoznali sa privrednim i turističkim potencijalima Novog Pazara, Tutina, Sjenice, Priboja, Prijepolja i Nove Varoši. Radni boravak diplomata organizovala je Kancelarija za održivi razvoj nedovoljno razvijenih područja na čijem je čelu ministar u Vladi Srbije dr Sulejman Ugljanin, koji je, tokom posete, naglasio da reč o poseti koja treba da doprinese da proizvodi ovog dela Srbije dođu na sajmove, u privredne komore i izložbene prostore država čiji su ambasadori u trodnevnoj poseti Sandžaku.

Ministar bez portfelja je ocenio da su nedovoljno razvijena područja daleko od očiju javnosti i da se Kancelarija trudi da skrene pažnju na njih.

"U ovom kraju vlada međunacionalna i međuverska harmonija. S jedne strane, Srbi i Bošnjaci, s druge strane, Crnogorci i Bošnjaci žive u harmoniji", kazao je Ugljanin.

Ambasador Alžira Abdelkader Mesdoua rekao da će poseta otvoriti nove mogućnosti i "nove mostove" koji će povezati Srbiju i Sandžak sa zemljama arapske i afričke grupe.

U delegaciji ambasadora su bili su diplomatski predstavnici Alžira, Angole, Egipta, Gane, Gvineje, Iraka, Konga, Kuvajta, Libana, Maroka, Palestine, Sirije i Tunisa.

2012
14
mar
U subotu u "Šumicama"
Veliki festival plesnih parova
Beograd
ŠumiceŠumice

Veliki kvalifikacioni i Kup turnir u latinoameričkim i standardnim plesovima, uz učešće 140 plesnih parova iz cele Srbije, koji organizuju Plesni klub "SPIN" i Plesni savez Srbije, biće održan u subotu, 17. marta, sa početkom u 13 sati u Centru za sport i kulturu „Šumice“.

Na turniru će učestvovati najbolji plesni parovi Srbije od pionirske do seniorske kategorije, predstavnici 22 kluba iz Beograda, Čačka, Novog Sada, Niša, Lazarevca, Subotice, Kraljeva, Leskovca, Bačke Topole, Vršca i drugih gradova.

Celodnevne kvalifikacije počinju u 13 sati, a finale je od 19 sati. Uz naše parove biće i revijalnih nastupa stranih plesača, nastupaće trostruki svetski prvak u plesu Miše Cigoja i Nika Bagon, a specijalni gosti biće nove plesne nade, deca iz Predškolske ustanove „Zvezdara“.

2012
01
mar
Osmomartovski popust
Edukacija za PR
Beograd
Osmi mart

Prema istraživanju Evropske asocijacije za edukaciju i istraživanje u PR-u (EUPRERA) dve trećine praktičara u oblasti odnosa sa javnošću su žene, i taj procenat je u stalnom porastu.

U prethodne 23. generacije Trening radionice za PR, u organizaciji PR agencije “Pragma” dame su bile zastupljene čak i u većem procentu. Tim povodom “Pragma” će svim ženama koje se prijave do 8. marta omogućiti ovu edukaciju sa 50 odsto popusta.

2012
28
feb
Projekat NVO ''Narodni parlament''
Kancelarija za komunikaciju sa građanima
Leskovac

Narodni parlamentNevladina organizacija „Narodni parlament“ iz Leskovca uz pomoć švedskog Ulof Palme centra pokrenula je projekat otvaranja ''Kancelarije za komunikaciju sa građanima i javno informisanje'' na teritoriji opštine Leskovac. Na projektu je uključena i lokalna samouprava koja će se baviti pitanjima poboljšanja komunikacije lokalne vlasti i građana. ''Kancelarija'' će po prvi put u Leskovcu inicirati izdavanje i distribuciju gradskog biltena, kao i izradu prvog Informatora o radu grada Leskovca u skladu sa Zakonom o informacijama od javnog značaja. Ovaj projekat je ujedno najobuhvatnija aktivnost u Leskovcu koja se realizuje u partnerstvu između lokalne vlasti i jedne nevladine organizacije.

“Narodni parlament” je jedna od najstarijih nevladinih organizacija u južnoj Srbiji, osnovana pre 13 godina kao pokret više od stotinu aktivista. Danas, kao organizacija koje svoje projektne aktivnosti implementira na celoj teritoriji Srbije, “Narodni parlament” stoji iza različitih projektnih aktivnosti od opšteg društvenog značaja u više oblasti kao što su: razvoj demokratije i građanskog društva, unapređenje društveno-političkog statusa mladih, jačanje lokalnih vlasti i istitucija javne uprave, uspostavljanje prekograničnih i regionalnih mehanizama saradnje.

2012
27
feb
"Inter-kop" radi spoljašnje uređenje "Stepe"
Beograd
StepaStepa

Pored izvođenja radova na izgradnji stambeno-poslovnog kompleksa "Stepa Stepanović" u Beogradu, šabačkoj kompaniji "Inter-kop" poveren je i posao na spoljašnjem uređenju naselja. Radovi podrazumevaju izgradnju dva kilometra saobraćajnica sa pripadajućom infrastrukturom - vodovodom i kanalizacijom, odvodnjavanjem, parternim uređenjem, javnom rasvetom, ozelenjavanjem i kontejnerima za odlaganje smeća. Investitor ovog posla je Građevinska direkcija Srbije, a vrednost radova iznosi 400 miliona dinara.

2012
27
feb
Najkomunikativnije gradske organizacije i javne ličnosti u tradicionalnom izboru "Pragme"
Rasim Ljajić i Ivica Dačić i ove godine bez premca
Beograd
Novinar 2011

Rasim Ljajić, ponovo i ubedljivo, a potom Ivica Dačić, Dragan Đilas, Rodoljub Šabić (poverenik za informacije od javnog značaja), te bivši potpredsednik Vlade zadužen za evrointegracije Božidar Đelić - bili su najkomunikativniji državni i politički funkcioneri u Srbiji tokom 2011. godine, pokazuju rezultati tradicionalnog istraživanja "Novinar - Vaš prijatelj" koje je, jedanaestu godinu za redom, sprovela PR agencija "Pragma".

2012
07
feb
Želturist
Seminar "Poslovna komunikacija"
Beograd
Poslovna komunikacija

"Deo ovoga što smo čuli na današnjem seminaru, inače prvom ove vrste koji je organizovan u našoj firmi, već smo primenjivali u našem svakodnevnom radu, ali i nova iskustva koja su sa nama podelili predavači sigurno će doprineti kvalitetnijoj slici o "Želturistu" u javnosti" – opšti je zaključak slušalaca seminara posvećenog unapređenju veština poslovnog komuniciranja.

"Osnovna pravila poslovne komunikacije" (predavač Predrag Karasović), "Neverbalna komunikacija" (predavač doc Marko Stojanović) i "PR u oblasti usluga" (predavač Mirko Marinović) naslovi su tema koje su obrađene na ovom seminaru uz mnoštvo primera iz prakse i nekoliko praktičnih vežbi.

2012
28
jan
Završena obuka XXIII generacije polaznika Trening radionice za PR
Beograd
XXIII krajXXIII kraj

Edukacija XXIII generacije Pragmine Trening radionice za PR i odnose sa medijima završena je tematskim predavanjima "Rešavanje konflikata i timski rad" i "Krizni PR", a predavanja su održali Sanja Miloradović, Dragana Ilić i Cvijetin Milivojević.

U toku dvomesečne edukacije, obrađene su najbitnije teme iz oblasti PR-a, marketinga, lobiranja, istraživanja javnog mnjenja, medijskog nastupa i neverbalne komunikacije.

Polaznici XXIII generacije Trening radionice za PR bili su studenti kao i zaposleni u firmama i institucijama: "Inter-kop" Šabac, "BMR" Šabac, "Želturist", "Loreal Balkan", Gradskoj upravi Zrenjanin, Opštini Vrbas, TV Bačka Vrbas, Zlab media...

Foto: Završno predavanje "Pragmine" Trening radionice (kliknite na sliku za uvećani prikaz)

Ostale vesti